جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر لردگان در تاریخ 93/6/18با حضور شهردار و اعضاء شورا در سالن جلسات شورای اسلامی شهر لردگان پیرامون بررسی طرح جامع شهر لردگان و مشکلات ونواقص طرح و مخالفت صریح و قانونی کلیه حاضرین با تصویب طرح جامع و الحاق روستاهای خاردان ؛ شیرانی و حاجی آباد برگزار و نتیجه جلسه به شرح ذیل مصوب گردید: طرح جامع شهر لردگان از سال 86 توسط مهندسان مشاور پاسارگاد در دست تهیه میباشد ولی متاسفانه از زمان شروع کار شورای جدید تاکنون توسط مهندسان مشاور طرح هیچگونه گزارش جامعی از طرح ارائه نداده و هماهنگی و جلسه ای در این خصوص در شهرداری یا شورای جدید برگزار نگردیده و حتی کپی طرح و جزئیات آن هنوز به رویت شهرداری و اعضاء شورا نرسیده است و مهمتر اینکه وضعیت موجودشهر با تنها کپی غیر قابل استناد طرح جامع که در شهرداری موجود است دارای مغایرتهای زیاد میباشد.

وظیفه شهرداری خدمات رسانی و احداث تاسیسات و امکانات رفاهی برای شهروندان میباشد.شهرداری لردگان که از نظر مالی ضعیف و در مضیقه میباشد و هیچگونه منبع درآمدی پایداری ندارد در حال حاضر توان مالی خدمات رسانی کامل به شهروندان شریف لردگان را هم ندارد چه رسد به الحاق 3 روستای بزرگ به شهر؟! روستاهای مذکور فاقد کمترین تاسیسات و خدمات شهری بوده و زیرساختهای تبدیل یک روستا به شهر را ندارند، از نظر ساخت وساز نیز اصول فنی و شهرسازی رعایت نگردیده و اکثر ساختمانها بدون رعایت حریم معابر و شوارع بنا شده اند که خدمات رسانی به آنها بسیار سخت و غیرممکن میباشد.اکثر معابر خاکی و بدون جدولبندی و ... میباشند که زیرسازی،آسفالت وجدولبندی آنها نیاز به هزینه های هنگفت دارد.به جرات میتوان گفت انجام ساده ترین امور شهرداری مثل جمع آوری زباله یا خدمات آتش نشانی بدلیل وجودمعبرهای کوچک وغیراصولی در اکثر محلات این روستاها ممکن نیست.

دو روستای فوق فاقد سرانه آموزشی،فضای سبز،ورزشی،پارک،مذهبی و... میباشد که در نهایت تملک اراضی برای احداث چنین مواردی باعت تحمیل هزینه های هنگفت برای شهرداری میگردد و امکانپذیر نمیباشد.

به هر حال با توجه به قوانین شهرداری و شورا ( 1-بند24 ماده 71 قانون تشکیلات،وظایف وانتخابات شوراهای اسلامی کشور 2-بند 17 ماده 55 قوانین ومقررات شهرداری 3-تبصره 3 ماده 5 قانون تعاریف محدوده وحریم شهر،روستا وشهرک که اشعار میدارند طرح جامع باید به پیشنهاد شهرداری و اصلاح توسط آن و همچنین به تصویب شورای اسلامی شهر برسد )، درخواست میگردد یک فرجه زمانی چند ماهه به شهرداری و شورا داده شود تا با همفکری و تعامل با مهندسین مشاور و کارشناسان خبره پیشنهادات جدید تصمیم گیری و با هماهنگی مشاور طرح تغییرات لازم انجام پذیرد و طرح جامع شهری که چشم انداز 10 ساله شهر میباشد به نحو مطلوب در اختیار شهرداری قرار گیرد. لذا این شهرداری و اعضای شواری شهر مخالف تصویب طرح جامع فعلی میباشندو خواهان تجدید نظر همه ی مسئولین مربوطه در این خصوص میباشند.جلسه با ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) پایان پذیرفت.

منبع:http://lordeganparviz.blogfa.com/



تاريخ : 23 / 6برچسب:, | 15 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |

ساعت 10 روز سیزدهم شهریور ماه جلسه شورای اسلامی لردگان با دستور انتخاب هیئت رئیسه در سالن جلسات شورا برگزار شد و آقای پرویز حسنی به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد.
در این جلسه و در پایان رأی گیری داخلی حسین حسنی به عنوان  نایب رئیس، جمشیدمحمدی به عنوان خزانه‌دار ، علی چامه به عنوان منشی اول و اسفندیار حسنی به عنوان منشی دوم در سال جدیدشورای اسلامی دور چهارم  انتخاب شدند.



تاريخ : 23 / 6برچسب:, | 15 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |

سلام

 بالاخره يكسال از شروع به كار شوراها گذشت و مطابق قانون اين انتخابات هر ساله مي بايست انتخابات هيئت ريئسه برگزار گردد و لردگان هم از اين امر مستثني نبود اما آن چيزي كه لردگان را با ديگر جاها متفاوت مي كند قوانين بخصوص در آن است در حالي كه اكثر شهرهاي ايران روز دهم و يازدهم و نهايتا در برخي شهرها دوازدهم شهريور انتخابات را برگزار كردند ولي انتخابات لردگان روز 13 شهريور آن هم با فشار و دستور مستقيم فرماندارمحترم برگزار گرديد چه بسا كه اگر ايشان نبودند معلوم نبود بي قانوني تا كجا ادامه پيدا مي كرد.اتفاقات از اين قبيل زياد رخ داده است و در اكثر موارد با راهنمايي و خواست گروه هاي خارج از شورا بوده است.اگر خاطرتان باشد در انتخاب شهردار جديد و رفتن شهردار اسبق علي رغم تاكيد قانون دوازده روز هركس براي خودش شده بود مرجع قانون از طرفي كسي هم زير بار ابلاغ حكم سرپرست نمي رفت.

بگذريم  در انتخابات جديد حداقل از طرف ما بحث قوميت ها كم رنگ شده بود و سال قبل بي هيچ وعده و قول و ... و صرفا بخاطر همدلي در شورا به اقاي اردشيري راي داديم و امسال هم تاكيدمان براين بود كه براي انتخاب رييس جديد از حداكثر ظرفيت شورا و قوميت استفاده كنيم ولي نشد.يكي از دوستانمان كه خيلي آدم سياسي هم هست و سال ها تجربه حضور در شورا را دارد درست در لحظات 90 چرخيد و در نهايت لطف به پرويز حسني كه از طرفي نسبت فاميلي هم دارند راي داد تا نامبرده با 5 راي بعنوان رييس انتخاب شود. ولي دوستان ديگرمان در عين ناباوري و علي رغم بوق و كرنايشان مبني برهم دلي و دلسوزي و تفاهم در شورا تعرفه خود را سفيد دادند  حتي حاضر نشدند براي منشي هم راي دهند جاي تعجب اينست كه همين دوستان را سال قبل راي داده بوديم و با راي دادنمان هزاران فحش و ناسزا بارمان كردن شايد اينان هم از ترس همان فحش ناسزاها بود و شايد .... ولي ايا مي شود در كنار چنين همكاراني و در چنين جوي كار كرد ؟گرچه راي دادن يا ندادن ان ها تغييري در نتيجه انتخابات نمي كرد ولي راي ندادنشان اين سئوال را در ذهن ايجاد مي كند كه داعيه داران  جنگ قوميت ها خود كاملا قومي عمل مي كنند و فقط  ما به تعصب محكوميم.مي شد با راي دادن ان هم در شرايطي كه فقط يك كانديداي رييسي بود جوي با تفاهم ساخت و دست در دست هم داد و براي خدمت يكي شد .گرچه دوستانمان اين كار را نكردند ولي توصيه من به بقيه دوستان و هيئت رئيسه  رفاقت و نه رقابت است و با ناديده گرفتن راي گيري تلاش كنند با تفاهم در راه اباداني شهر بكوشند.

منبع:http://lordegancity.blogfa.com/ علی چامه عضو شورای شهر

 



تاريخ : 23 / 6برچسب:, | 15 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |


فرهنگ در هر نوع از جامعه، نشان‌دهنده شخصیت، هویت، رفتار و کردار، آداب و رفتار و مجموعه اخلاقیات و … اهالی آن است که در لوای اجرا و رعایت قوانین و مقررات وضع شده در قانون، نمود پیدا می‌کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 6برچسب:, | 15 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |


طرح جامع شهریبا هدف مشخص کردن جهت های توسعه و تدوین برنامه برای شهر و همچنین تامین نیازمندی های آن بر مبنای پیش بینی ها و اهداف توسعه شهری تهیه می شود.

طرح جامع شهری عبارت از طرح بلند مدتی است که در آن نحوه استفاده از زمین ها و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، تجاری، خدماتی، صنعتی، اداری و... مشخص می شود.
تاسیسات و تجهیزات شهری، نیازمندی های عمومی شهری، تجهیزات و تعیین محدوده های نوسازی و بهسازی و همچنین سطوح لازم برای ایجاد تاسیسات شهری نیز از جمله مواردی هستند که یک طرح جامع باید به آنها توجه کند.

طرح جامع، بیشتر برای شهرهایی با جمعیت بیشتر از 25 هزار نفر تهیه و تدوین می شود . این طرح در واقع به شکل برنامه ای به عنوان راهنما در تصمیم گیری برای شهر و یا طراحی نقاط مختلف شهر عمل می کند. در طرح جامع، خط مشی اصولی و کلی سیاست های شهری تعیین می شود. در تعریفی دیگر طرح جامع الگوی درست استفاده از زمین های یک شهر است .


در تهیه طرح جامع شهری، ابتدا لازم است مشاور شهرساز، به مطالعه وضع موجود شهر بپردازد و پس از انجام مطالعات میدانی و برداشت سطوح موجود اقدام به تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده کند. در این تجزیه و تحلیل امکان نتیجه گیری برای مشاور به وجود می آید. او می تواند نقاط ضعف و قوت منطقه مورد مطالعه خود را نیز شناسایی کند. در گام بعدی لازم است که هدف ها و اولویت هایی که در بهسازی شهر ضروری هستند مشخص شوند. مسئله مهم دیگری که در این مرحله لازم است به آن به طور ویژه توجه شود پیش بینی های لازم جهت توسعه شهر است. آخرین مرحله، طراحی و برنامه ریزی برای توسعه شهری است .
به عبارت دیگر، طرح های جامع در دو مرحله تهیه و تدوین می شوند. مرحله نخست، شامل انجام بررسی ها و کوشش برای شناخت وضعیت موجود شهر است که در بر گیرنده مطالعات جغرافیایی، اقلیمی، تاریخی، ویژگی های اقتصادی منطقه و ویژگی های اجتماعی و کالبدی شهر است. مرحله دوم، مرحله جمع بندی مطالعات انجام شده و تحقیقات میدانی است.

پس از جمع بندی، باید به تجزیه و تحلیل موارد انجام شده پرداخت که نتیجه این تجزیه و تحلیل در طرح های کالبدی شهری و گزارش های مربوطه ارائه می شود.

و اما طرح جامع شهری لردگان .........

 



تاريخ : 5 / 6برچسب:, | 15 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |