شهرداران دوره اول شورای اسلامی شهر لردگان

1:آقای ولی نادری لردجانی            

آقای ولی نادری عزیز فرهنگی که دارای سابقه مدیریت در بیشتر مدارس شهرستان بوده است و در زمان حضور اولین دوره شورای اسلامی لردگان این افتخار نصیب وی شد که اولین شهردار منتخب شورای اسلامی شهر لردگان باشد.وی نزدیک به دوسال بر کرسی شهرداری لردگان نشست و با توجه به کارایی و مدیریت ایشان،شورا تصمیم به برکناری او گرفت وبا تایید اعضای شورا بعد از دوسال از سمت  شهردار بودن کنار رفت. برکناری او خط قرمزی  بر پایان دورانش در صحنه مدیریت های نهادهای دولتی به جز سازمان آموزش و پرورش بوده است.

هنوز دلایل انتخاب وی برای شهردار  مشخص نشده است و چرا بعد از دوسال تصمیم به عزل شهردار وقت گرفتند......؟؟؟؟

یک سوال وجود دارد که آیا انتصاب آقای نادری آگاهانه تر بوده است یا عزل ایشان؟

 

2:آقای حسین بامیری

دومین شهردار آقای حسین بامیری بود.وی که نیز فرهنگی فهیم شهرستان بود و با رای همشهریانش وارد شورا شده بود ، بعد از دوسال حضور در شورا تصمیم گرفت به جای شهردار قبلی یعنی ولی نادری بر کرسی مدیریت شهرداری بنشیند .

اعضای شورا به آقای حسین بامیری برای نشستن بر کرسی مدیریت شهرداری رای اعتماد دادن و وی به مدت دوسال تا پایان دوره شورای شهر به عنوان شهردار خدمت کرد.

وی پس از اتمام دوره اولین دوره شورای اسلامی نیز جای خود را به شهردار بعدی داد ؛ولی ایشان تازه وارد عرصه مدیریت شدند و بعدها به عنوان شهردار درمناطقی از استان اصفهان مشغول به کار شد .

آقای حسین بامیری با تغییر و تحولات در استانداری اصفهان و چهارمحال به استان چهارمحال عزمیت کرد و مدتها به عنوان مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مشغول به کار شد پست سیاسی که مستقیما با شهر داری ها و خصوصا شهرداری لردگان در ارتباط بود.

وی در حکمی از سوی استاندار آقای عنابستانی به  عنوان مشاور استاندار در امور عمومی مشغول به کار شد تا در حکمی جدید  مدتها به عنوان مشاور ویژه استاندار مشغول به خدمت شد.

حال سوالی که مدتها ذهن همشهریان را دچار تشویش کرده است این است؟

آیا آقای حسین بامیری در طی دو سال شهردار بودن به گونه ای شایستگی خود را اثبات کرده است که بعد ها به عنوان و مدیریت های مختلف دست پیدا کرده است؟



تاريخ : 26 / 2برچسب:, | 14 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |

 

مصاحبه با شهردار قسمت دوم

 

آوای بختیاری برنامه های مهم شهرداری در بیان شهردار؟

 شهردار:كارهای شهرداری به دو قسمت كارهای زیر ساختی و كارهای روزمره تقسیم می شوند

كارهای زیرساختی :

- توسعه شهر در طرح جامع لردگان كه در مراحل پایانی آن هستیم.

نظرات:

طرح جامع لردگان توسط تعدادی از متخصصان که قرارداد آنها توسط شهرداری تهیه و تنظیم کرده است یک بار آماده شده و به شهرد اری تحویل داده شده  است .که متاسفانه در شورا و شهرداری مورد موافقت قرار نگرفته است...دلیل نپذیرفتن طرح را مسئولین محترم جامع و کامل نبوده بر اساس عدم تخصص کارشناسان در تهیه آن عنوان کرده اند.

حالا یک سوال؟؟اعضای محترم شورا شهردار عزیز آیا قبل از واگذاری این کار به متخصصان نامبرده به تخصص آنان اعتماد و اطمینان نداشته اید؟؟؟پس قرار داد شما کورکورانه بوده که بعد از وقت و هزینه زیاد و آماده شدن طرح متوجه عدم تخصص شده اید......؟؟؟چرا با علم و بهره گرفتن از مشورت  متخصصان دیگر اقدام به بستن قرارداد نکرده اید؟؟؟

و تفسیر دیگر از عدم تایید طرح جامع شهری شاید عدم تخصص گروه مذکور نباشد و بهتر است بگوییم مشکل طرح جامع و کارشناسی شده این است که طرح یه مزاج بعضی از شخصیتهای قوم قبیله ای  و زمین دارن ،موجود در اطراف شهرستان نیامده و تصمیم به تعویض این طرح گرفته اید؟؟

چرا شفاف با مردم سخن نمیگویید چرا پرده از دستهای نفوذ پذیری که  هستند و مدعی؛ سخن نمیگویید؟

 

-        اختصاص زمین برای آرامستان

 

نظرات:

چگونه باورم کنیم زمین برای آرمستان اختصاص پیدا کرده است؟

زمینی که در تمامی ادوار شورا ها و شهرداران قبلی از آن صحبت شده و خبری نیست.

چگونه باور کنیم ؟؟

جناب شهردار چرا به فکر همین آرامستان نیستید وضعیت جاده آرامستان را ظاهرا ندید ه اید؛آیا تا حالا نشده گذر شما مسئولین عزیز به غسالخانه بیفتد و وضع نابسمان آن را ببینید ؛غسالخانه ای که به جز ساکنین شهر اکثریت روستاهای اطراف نیز از آن استفاده میکنند ؟؟؟

مصیبت بزرگی است وبسیار خجالت آور وضعیت بهداشتی این مکان..امیدوارم هرچه سریعتر تصاویر این مکان را در وب سایت منتشر کنم.

-وظایف عمومی : پاسخ به ارباب رجوع جدول كشی و پیاده رو سازی و آسفالت و ... كه در این قسمت كوتاهی سر نزده است

نظرات:

نمیدانم شما از کدام خیابان و کوچه گذر میکنید و وارد اداره میشوید از کدام کوچه و خیابان برای امرارو معاش و تفریح گذر میکنید که از وضعیت مناسب آسفالت کوچه و خیابان سخن میگویید؟؟

شاید شما در این شهر زندگی نمیکنید و یا شاید با چشمان بسته زندگی میکنید ؟



تاريخ : 18 / 2برچسب:, | 1 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |

 

شوراهای برتر استان معرفی شورا های برتر در استان چهارمحال و بختیاری

 

شوراهای برتر استانی معرفی شدند. همانند سال های گذشته نامی از شوراو شهرداری لردگان نیست.هر چند که با این شرایط نباید ار مسئولین استانی توقع داشت از شورا و شهرداری لردگان نامی ببرند.در این مراسم معاون عمرانی استاندار مطالبی را در جهت معرفی کردن شورا های برتر اعلام کرده اند که به حق شورا و شهرداری لردگان در این مسائل نباید جایگاهی در میان شوراهای برتر داشته باشند.شهردار و شورای برتر یعنی کسانی چون امیر عباس سلطانی که به عنوان شهردار بروجن که به نوعی کارایی  و شایستگی خود را اثبات کرد که توسط همین مردم به عنوان نماینده مجلس راهی بهارستان شده است .پس انصاف نیست شهردار و شورای لردگان را که در تهیه و توسعه جوامع شهری و خدمت رسانی بیشترین کوتاهی را در حق شهروندان لردگانی کرده اند پا به پای برادر سلطانی به عنوان شهردار و شورای برتر معرفی شوند.

نمیتوان انتظار داشت شهرداری لردگان را با شهرداری شهرکرد مقایسه کرد،شهرداری که در ایام نوروز به دلیل ساماندهی بسیار عالی مسافران نوروزی لوح و تندیس افتخار از ریاست جمهوری دریافت کرده است .

ولی افسوس و اه و حسرت شهروندان لردگانی از این است که پتانسیل و ظرفیت لردگان بسیار بالاتر از دو شهر نام برده است که هنوز با توجه به عدم مدیریت به هدف و مقصد زیبایی نرسیده است.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این همایش با تبریك فرا رسیدن روز ملی ' شوراها' به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اظهار داشت: شورای اسلامی شهر بروجن، شهركرد و شورای اسلامی روستای خراجی به عنوان شوراهای نمونه استان معرفی می شوند.

' محمود عیدی' در جمع اعضای شوراهای شهر و روستای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شوراهای اسلامی برتر، از میان 30 شورای اسلامی شهر و 496 شورای اسلامی روستای استان انتخاب شده اند.

وی با اشاره به مهم ترین شاخص های انتخاب شوراهای نمونه بیان داشت: توانمندسازی اقتصادی شوراها در امور مالی و مستند سازی امور اجرایی انجام شده در شوراهای شهری و روستایی، از مهم ترین ملاك های انتخاب شوراهای برتر استانی است.

معاون امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری ها و دهیاری ها، با توسعه مبلمان شهری و فضای سبز و مطلوب سازی فضای روستا، نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی ایفا می كنند.

عیدی گفت: با داشتن شهر و روستای زیبا، مردمی شاد ،كارآمد و با نشاط خواهیم داشت.

نهم اردیبهشت ماه در تقویم، به نام روز ' شوراها' نامگذاری شده است.



تاريخ : 12 / 2برچسب:, | 14 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |

 

روز شورا مبارک

 

            (هرچند که این روز خاطرات خوبی برای شهرستان لردگان ندارد  به هر حال این روز بر شما شهروندان عزیز مبارک باد)



تاريخ : 9 / 2برچسب:, | 19 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |

 

پاسخ به مصاحبه شهردار با آوای بختیاری
 
 
آوای بختیاری:جناب آقای بابامیر بیوگرافی مختصری از خود برای خوانندگان آوای بختیاری بفرمایید؟
 شهردار :اینجانب رحمت الله بابامیر 47 ساله دارای مدرك كارشناسی هستم و مراحل پایانی دوره كارشناسی ارشد در رشته جامعه شناسی را در حال گذراندنم.از ابتدا در دوران جوانی در جبهه های جنگ در حال دفاع از كشور بودم. بعد از آن در نهضت سواد آموزی خدمت می كردم و مدتی بعد به آموزش وپرورش رفتم .سه سال عضو شورای شهر لردگان بودم و چهار سال هست كه در شهرداری در سمت شهردار در خدمت مردم هستم
 
 آوای بختیاری پنج وظیفه مهم شهرداری در بیان شهردار؟
 شهردار: طبق ماده 55 شهرداری ها وظائف زیادی به شهرداری داده شده است به گونه ای كه یك فرد از زمان كودكی تا وقت فوت شهرداری نسبت به او وظیفه دارد. از جمله وظایف شهرداری می توان به موارد زیر اشاره کرد
 1- زیبا سازی شهرسازی 2- ایجاد فضای سبزمناسب 3- تعیین عوارض 4- به نسبت امنیت مشاغل شهروندان 5-حمل ونقل عمومی
 
 نظرات:
1:زیبایی شهری نیاز به تخصص در امور شهرسازی دارد که متاسفانه تمامی عزیزان فاقد این علم هستند و تا به حال پیشرفتی در این کار نبوده و با این شرایط نخواهد بود 
2:ایجاد فضای سبز
:بحث مفصلی میطلبد و در این زمینه کارهای خوبی انجام شده اما بهتر بود قبل از ایجاد این فضاهای سبز ٰ؛فضاهای موجود ار بین رفته درون شهر را کمی ساماندهی و ترمیم میکردید.در آینده این فضاهای درون شهر را قطعا به روایت تصویر در این ولاگ خواهید دید.
3:تعیین عوارض
 گامی خوب و محکم و قانونی در این راستا برداشته شده که جایی بسی تقدیر و تشکر دارد اما خوبتر آن بود که از این عوارض برای زیبا سازی محلات و شهر خود این عزیزان استفاده میشد تابیشتر راغب به پرداخت این عوارض میشدند.
 4:امنیت در مشاغل 
 نمیدانم چگونه تفسیر کرده اید که به این نتیجه رسیده اید که امنیت در مشاغل بالاست و شاید منظور شما از امنیت برای مشاغل ٰ؛امنیتی است که برای دست فروشان در سطح شهر مهیا کرده اید؟؟؟؟؟؟
 5:حمل و نقل
در حمل و نقل عمومی گامی موثر برداشته شده است و به نتیجه نرسیده است حتی طرح رایگان بودن برای همشهریان؟؟اما هیچ وقت دنبال حل و رفع این مشکل نبوده ایم ؛هیچ وقت با خود فکر نکرده اید چرا مردمان این شهر حتی با رایگان بودن سرویس شهرداری از سواری های کوچک وشخصی که به نوعی مسافر بر هستند استفاده میکنند؟؟؟راه حل بسیار ساده ای دارد اما جای گفتن نیست؟؟؟هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!


ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 2برچسب:, | 22 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |

 

اعضای محترم شورای شهر در دوره اول
1:جمشید محمدی      مدرک تحصیلی:دیپلم                                         
2:داراب حسنی                مدرک تحصیلی:لیسانس(فرهنگی)                                  
3:حسین بامیری              مدرک تحصیلی:لیسانس(فرهنگی)                                   
4:اسدالله بامیری               مدرک تحصیلی:لیسانس(فرهنگی)                                   
5:سیاوش اردشیری          مدرک تحصیلی:لیسانس(فرهنگی)                                     
6:فیروزالله حسنی            مدرک تحصیلی :دیپلم                                        
 
لطفا نظرات خود را نسبت به اعضای محترم و کارایی آنها درمدت4 سال رااعلام کنید.
با تشکر


تاريخ : 1 / 2برچسب:, | 1 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |