قضاوت با همشهریان:

 
سوال:   آقای حسنی روند انتخاب شهردار در کل کشور بر طبق قانون را برای مخاطبانی که در این زمینه اطلاعی ندارند بیان بفرمایید:
 
جواب شهردار محترم:   از 15 شهریور که رسماً کار شورای جدید شروع شد اوائل اذر شورای شهر شهردار را انتخاب کردند.برای انتخاب شهردار گزینه های بومی(شاید راضی نباشند اسامی شان را ببریم!) و غیر بومی(آقایان شیدایی و جافری) بودند که شورا پس از ارزیابی برنامه ها شهردار را انتخاب کردند
 
 نکته:        علی چامه عضو شورای شهر مینویسد:
 
در تعیین شهردار جدید علی رغم تلاش های صورت گرفته برای انتخاب شهردار غیر بومیٰ آقای زواره حسنی نیز به دلیل داشتن مدرک مرتبطٰ تجربه کار در شهرداری و تا حدودی بحث قومی گراییانتخاب شد...

 



ادامه مطلب
تاريخ : 30 / 4برچسب:, | 18 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |

قبل ار انتخاب شهرادار فعلی گزینه هایی نیز توسط اعضا شورا مطرح شده بود ،اما متاسفانه رویه انتخاب شهردار همانطور که آقای چامه در پاسخ به این  سوال در وبلاگ خود عرض کردند ،رویه خاصی نبوده وتاثیرات قومیتی در این انتخاب تاثیر گذار بوده و بررسی برنامه ها و کاندید های دیگر شهرداری انجام نگرفت.

هر چند باید تذکر داد که به شخصیت جناب آقای زواره حسنی نمیتوان ایراد گرفت اما به طور معمول و کلی روند انتخاب شهردار چیزی جز این است و خواهد بود که امیدوارم روزی شهردار شهر ما با ارائه برنامه و جلب نظر شورا نسبت به برنامه بر کرسی شهرداری لردگان تکیه زند و فارغ از تاثیرات قومی این انتخاب صورت گیرد.

در دوران انتخاب شهردار نظر سنجی زیر در وبلاگ آقای پرویز حسنی قرار داده شده است .

نظــر شما در خصوص انتخاب شهردار براي شهر لردگان كدام گزينه ميباشد؟

    

(تعداد کل آرا: 620)


شهردار بومي                       (241 رأی)

 

 
   

شهردار غير بومي                 (336 رأی)

 

 
   

شهردار وقت(ر.بامیری)           (9 رأی)

 

 
   

شخص موردنظرشما؟            (34 رأی

این نظرات همشریان عزیز بوده است اما باید توجه داشت که تصمیم گیرنده نهایی  (شاید )اعضاء شورا باشند و  این عزیزان نمایندگان مردم در شورا شهر خواهند بود.پس نظرات شما در گوشه ای از وبلاگ ،وبسایت ها به عنوان یادگاری ثبت شده و خدا را شاکریم که به نظرات مردمان شهر اهمیت داده شده است!!!!



تاريخ : 20 / 4برچسب:, | 13 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |

 كشتارگاه شهرداري لردگان پس از سالها استفاده مدعي پيدا كرد و متاسفانه شهرداري در سال 1391 نيز در اين خصوص در دادگستري لردگان محكوم شد؟؟؟!!! و خسارت مالي زيادي بر گردن شهرداري انداخته شد.

پرونده اي كه شايد داراي ابهامات زيادي باشد مثلا شهرداري در سال 91 بعد از صدور راي دادگاه مبني بر محكوميت شهرداري با توجه به اينكه وقت هم اعتراض داشت ولي هيچگونه اعتراضي به راي ننمود و موضوع بطورجدي پيگيري نشد كه واقعا جاي تعجب است و چرا براي پرونده به اين مهمي چنين قصور و كوتاهي صورت گرفت و مسئولين وقت...... شايد هيچگونه مدركي در اين خصوص به شهرداري ارسال نگرديد و يا اگر هم ارسال گرديد بنحوي مشكوك و ماهرانه آن مدارك معدوم و مفقود گرديد؟!؟

به هر حال شهردار وقت و اكثر اعضاي شورا در يك مسير از پيش تعيين شده قرار گرفته اند و چاره اي جز رعايت صرفه و صلاح شهرداري نداريم و خواهان رسيدگي فوري موضوع و رفع مشكل فوق با توافق با مالكين ميباشيم بنحويكه در خدمات رساني شهرداري و كشتار قصابان وقفه اي ايجاد نشود و ...

لازمست بگويم با توجه به راي دادگاه و محكوميت شهرداري زمين كشتارگاه به مبلغ 870 ميليون تومان كارشناسي شد كه شهرداري نيز مبلغ فوق را در بودجه سال 93 پيش بيني نمود تا آن مبلغ را به مالك پرداخت نمايد ولي متاسفانه با توافق غير قانوني وعجيب سرپرست وقت شهرداري در سال 92 با مالك موضوع دردسرساز و به نوعي توسط مالك منتفي گرديد.درصورتيكه اين توافقنامه در جلسه شورا مطرح نگرديد و شورا هيچگونه اطلاعي از موضوع نداشت لـــذا با توجه به بند 9 ماده 55 قوانين شهرداري و ماده 71 قانون شوراهاي اسلامي كشور و ماده44 اصلاحي مصوب1381 ، اين توافقنامه وجاهت قانوني ندارد و قابل اجرا نميباشد.

متاسفانه پس از پلمپ كشتارگاه توسط مالك و با توجه به اهميت موضوع جلسه شوراي تامين روز شنبه مورخ 7/4/93 در محل فرمانداري تشكيل و مقرر گرديد شهرداري ظرف مدت 3 ماه نسبت به تعيين تكليف و تملك - خريد زمين مذكور و.... حل وفصل موضوع سريعا اقدام نمايد.

انشاءالله با همكاري مالك و رعايت صرفه و صلاح شهرداري موضوع در اسرع وقت حل و فصل گردد.

منبع:http://lordeganparviz.blogfa.com/



تاريخ : 17 / 4برچسب:, | 16 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |
 
 
جناب چامه لطفا در مورد رویه انتخاب سرپرست و شهردار و تخصص علمی و تجربی و همچنین انتشار برنامه های دوستان عزیزی که در گردونه انتخاب شهردار بودند در صورت تمایل اقدام فرمایید تا مردم نیز با نحوه انتخاب شهردار بیشتر آشنا شوند..سپاس
با سلام محضر دوست و همشهري عزيز :
چه سئوالاي سختي مي پرسي؟ ميخواي کار دست من بدي؟(شوخي)
در مورد انتخاب سرپرست لازم به ذکر ات ابتدا از زحمات همکار گرامي جناب آقاي باميري تقدير و تشکر نمايم
يکي از وظايف و اولين و اصلي ترين وظيفه شورا که مي بايست در بدو  ورود نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمايد.
با توجه به مشکلاتي که بين اعضا شورا وجود داشت متاسفانه اين امر مدتي طول کشيد و پس از کش و قوس هاي زياد تصميم بر انتخاب شهردار گرفته شد. 
به هرصورت با تغيير هر نوع حکومتي و جناح يا سيستم تغييراتي نيز در خود سيستم بوجود مي آيد که تعويض شورا نيز از اين امر مستثني نبوده است. علي رغم بعضي از ويژگي هاي آقاي باميري  مقرر شد شهردار جديد انتخاب شود.
با توجه به اينکه ابقا شهردار به نظر دوستان شايد مشکلاتي را ايجاد مي نمود و يا خواسته ي بسياري از مردم تغيير بود و ثمره انتخابات شورا انتخاب شهردار بود و  براي روند تاييد صلاحيت شهردار جديد مدت زماني وقت لازم بود تصميم به انتخاب سرپرست گرفته شد . بين گزينه هاي مطرح شده سرپرست فعلي به نظر دوستان داراي امتيازاتي بود  از جمله مدرک تحصيلي مرتبطٰتجربه کافي و نزديکي سن و سال  که بالاخره با خوبي يا بدي انجام گرفت. در تعيين شهردار جديد علي رغم تلاش هاي صورت گرفته براي انتخاب شهردار غير بوميٰ آقاي زواره حسني نيز به دليل داشتن مدرک مرتبطٰ تجربه کار در شهرداري و تا حدودي بحث قومي گرايي انتخاب شد که البته ايشان 6 راي کسب کردند که خود پون مثبتي بود چرا که انتخاب قومي را کمرنگ مي کند. اميدوارم توانسته باشم حقيقت را آن طور که بود شرح داده باشم و قانع شده باشيد


تاريخ : 17 / 4برچسب:, | 16 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |

   فکر میکیردیم دیگر نوبت شماست تا به دست نوشته هایتان بر روی پوسترها و بروشورهای پر زرق و برقتان در روزهای هیجانی انتخابات جامعه عمل بپوشانید!

 گمان داشتیم دیگر نوبت آن رسیده است تا در سایه وحدت و همدلی و دوری از هر گونه حاشیه كه عمده ترین علت عقب افتادگی می باشد برای رونق و آبادانی شهرمان قدم برمیدارید!

 انتظار داشتیم كه مشاركت و بهره مندی از نقطه نظرات و خواسته های مردم به خصوص جوانان صاحب نظر و متخصص را از محوری ترین برنامه های آتی شما می تواند باشد!

 بر خود میبالیدیم  که اعضاء جدید شورا علاوه بر تعامل سازنده و مؤثر با فرماندار و مسئولان شهرستان  اشراف کامل به قوانین شوراها و شهرداری و مدیریت شهری دارند  و در تصمیم گیری خود مشورت با بزرگان، اندیشمندان و افراد صاحب نظر و با تجربه را فراموش نمیکنند!

امید داشتیم  برای حفظ منافع شخصی و طایفه ای تلاش نمیکنید و خدا را در نظر خواهید گرفت، و برای برقراری ارتباط مفید و دوسویه با مردم هر از چند گاهی جلسات پرسش و پاسخ با مردم به عنوان ولی نعمتان خود برگزار خواهید کرد!



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 4برچسب:, | 16 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |